Thursday, July 1, 2010

Bagaimana hendak ke Kelantan dari Kuala Lumpur?

Nak ke Kelantan ade macam-macam jalan dan cara untuk ke sana.

Naik kapal terbang AirAsia - tambang hanya RM53 (economy promo - RM100 (economy)
Naik kapal terbang MAS - tambang RM298 (inclusive of tax) ke atas.
Naik bas - RM40 atau RM37 jika ade kad diskaun Budaya Ekspress.. bas lain tak tahu la plak


Naik kereta?

Hurmmm... lalu ikut Kuala Lipis.. ini kosnya..

Tol Gombak RM5
Tol Bentong - RM3
Total = RM8.00

Dan tangki minyak yang mencukupi selama 8 jam++

aku bajet setiap dua jam = RM25

so lapan jam = RM100??? mungkinlah.. heeeee......

Apa cara lain untuk ke Kelantan ke? Sepa jawab naik belon aku tampar laju2. =p

PS: on the way to the parlimen once this post is published..

26 comments:

nisya said... [Reply]

takot nak jawab. takot ditampar laju2 heheheheheeee

Sharinginfoz said... [Reply]

hmmmm macam mana nak pi kelantan, ikut sungai boleh tak???? alamak jangan tampor saya ya

Hazzy Ishak said... [Reply]

tak pernah pegi lah jard, tatau nak agak.kalau balik penang kan, hazzy bajet tangki penuh viva boleh sampai sana.
lari topik pulak...

Peri PiA said... [Reply]

pergh mau tampar ye :P

kalo me,memandu sendiri penat la jauh

.::WaNiE::. said... [Reply]

sy sarankan naik bas boley??

huhuu jard ai tak penah sampai kelantan lagi

so terkecuali memberi pandangan boley hahaha

cik helena said... [Reply]

kalau naik viva mungkin murah sikit :P

Masy said... [Reply]

lalu highway. hehehehe

En iLham said... [Reply]

jalan kaki

naik basikal

naik motor

biar lambat asalkan selamat

nadirah_nor said... [Reply]

naek sampan
erk-__________-"
kena tampar lajulaju jugakkah??

Farid MOFASAD said... [Reply]

nek basikal

.alie. said... [Reply]

tak sampai seratus pun..

sepet said... [Reply]

nek bot pancung pun bley gak..


:P

Nur Su'aidah said... [Reply]

ngahahha! jord, ayt last tu kelakar ok :) ku tak tahu, yg tahu naik kereta tu jelah.

nurfaiz shaidan said... [Reply]

hmm, bas dah, keta pon dah, kapal terbang pon dah.. train? rasanya murah lagi.. tapi lama la.. around 8 hours kot..

Faizal The Newscaster said... [Reply]

tumpang lori ayam.
mungkin free. tapi risiko tercalit najis ayam di beg, baju dan sebagainya.

kalau lori ayam tu kosong, selamat lah. cuma bau je kena counter.

Hamizah said... [Reply]

naik ketapi yg ada katil..ok jg boleh baring2..

ZihNuN FaTiN said... [Reply]

naik keretapi pn boleh....lagi murah tambangnya...hehehe

tp perlukan kesabaran yg tinggi utk tiba ke destinasi....ngee~~

zulkbo said... [Reply]

Salam bertandang lagi..
moga hari ini lebih baik
dari semalam..
drive je kut
ikut LPT

جزاك اللهُ خيراً

UglyPooh said... [Reply]

ala jard....kampong aku tu kelantan. hikhik.

naik keter ikut gua musang boleh. kalo viva tu..dlm rm50 da cukup minyak. kalo musim raya..jem sngt gua musang boleh ikut LPT tp lagi jauhla, jalan cantik tp sbb tepi pantai. pastu boleh ikut grik jugak , ipoh.

slain tu kau bole nek keter api. kalo nk pi umah aku boleh berenti kt stesen Tumpat atau wakaf bharu...nnti aku pi amekkan. okeh. haha..
slamat berjalan ke kelantan

kella said... [Reply]

cara lain, naik ketapi ler.. ktm, naik kat kl central pun bleh.. senang, dia bagi katil.. leh tido.. leh jalan2 dalam ketapi..
tapi kalau ais asia kasi semurah itu, baik tangkat a.a aje.. sekejap je sampai, jimat masa, drive sendiri ikut lipis, gua musang la, penat la skit, tapi ok je.. selama ni, naik keta je, penah bawa vios RM 40-50 je.. kalau kancil RM 30-40 je.. hehehe.. :)

~aSHa~ said... [Reply]

naik keretapi lagi jimat..kalo nak jimat la...

kalo pk masa...naik je airasia..

eh jard...kalo org sabah/sarawak pangey kapal terbang tu belon tau...ehehe betul ni....dulu kalo tanya mereka mesti ckp naik belon...rasanye la...lama dak berborak dgn org sabah sarawak...

eh kalo salah jgn tampo den tau..ahahah

kawie2020 said... [Reply]

bayar aku jd pemandu pelancong ke kelatantan... hehehhehehehe

LORD ZARA 札拉 said... [Reply]

nak g jumpa Joe ek?

lalala~

yoro okino said... [Reply]

pakai google map..xyah bayar..=P

Jard The Great said... [Reply]

thanks for the comments =)

Mohd Adziim said... [Reply]

naik kapal selam.